duminică, 22 noiembrie 2009

Un ceai, patinaj si bunatati

Nu ne-am mai vazut demult...am primit si reprosuri "auzi mai lasi mult pe blog poza aia cu painea, m-am plictisit de ea"..gata am revenit si sper sa rezist :D.
Am revenit sa va spun cateva lucruri frumoase: am gasit un loc linistitor, aromat si parfumat in Brasov, la http://ceaietc.ro/

Se poate citi in liniste o carte, bea un ceai "ingrozitor" de bun asortat cu prajiturici. Atmosfera relaxanta si boema, lume care recita sau canta, se vorbeste in soapta, mi-a fost greu sa aleg din lista cu nenumarate denumiri de ceaiuri unele mai atractive decat celelalte, de iti sta mintea in loc si nu stii ce sa alegi intre ceaiul cu ierburi preferate, ceaiul cu denumire simpatica sau ceaiul cu aroma ciudata. A fost greu dar m-am gandit la Sarbatori si mi-am luat un Christmas Herbs, deci data viitoare cand voi merge imi va fi si mai greu...as vrea unul care stiu ca imi place la nebunie, dar parca as incerca ceva nou...voi vedea...(iubitul meu mi-a facut un compliment "iubitico bei ceaiu' ca pe apa"..pai ce sa fac, i-am spus, asa savurez eu ceaiul bun -REPEDE"

O redescoperire a fost patinoarul de la Olimpia, acelasi pret de intrare ca anul trecut, dar o gheata mult mai buna. Il recomand aer curat, muzica buna si miscare la un pret rezonabil.


Bunatati...multe bunatati...nu avem noi (noi2: adica eu si consortul meu)prea mult timp, dar stim sa pierdem vremea prin bucatarie, chiar si din putinul timp liber...
Consortului (ha,ha,hi! ma amuza denumirea)ii place de Jamie Oliver si ii starnesc destul de mult curiozitatea retetele englezului (si mie imi place, dar nu mai spun la nimeni ( cred ca imi plac mai mult gropitele))...revin la consort si bunatatile preparate de el:

Supa de rosii dupa reteta lu' Jamie aleasa din TOP 10 mancaruri pe care englezul le iubeste...ne-am zis ca poate o vom iubi si noi. Si iata o banala supa am putea zice...dar am avut multe vase la spalat pentru doar 4 portii de supa...iata preparatiunea:
A pus: o ceapa, un catel de usturoi, un morcov, 2 tulpini de busuioc (toate frumos tocate) la calit in 2 linguri de ulei.
A lasat oala la foc mic, timp de 20 minute amestecand des si intre timp a pregatit 1 kg de rosii...pe care le-a alintat cu multa grija: puse in apa fiarta cateva secunde, scoase, scuturate, curatate de coaja si taite bucati mari.Rosiile le-a adaugat la legumele care fierbeau, peste care a turnat un litru de supa (pregatita cu delikat).
Toata frumusetea de culori si gusturi le-a lasat la fiert timp de alte 20 minute. Dupa ce s-au fiert le-a pus la "odihnit" si la racit (ne-a fost frica sa nu stricam lama la blender), apoi le-a mixat pana s-au facut o crema lichida. Crema n-a scapat asa usor, a pus-o inapoi in oala, pentru ultimul clocot, la condimentat cu sare de mare si piper negru proaspat macinat.
Distractia dansului a continuat cu pregatirea unui amestec de 6 linguri de smantana, o lingura de otet rosu, 2 galbenusuri rezultand o mixtura pe care a turnat-o cu mare grija (de frica sa nu i se faca ouale omleta si smantana branza)peste supa matasoasa de rosii.
Gata supa, bucataria plina de vase, timpul a trecut rapid dar in casa mirosea a bucatarie de restaurant "pretentios", iar servirea a fost ireprosabila.
Multumesc consortului pentru inca o seara memorabila


Friptura din piept de pui cu bacon si cascaval tot de la Jamie citire

Si niste bunatati cu somon...traiasca Omega

Niciun comentariu: