duminică, 28 noiembrie 2010

Munca, joc, mancare, poze la bec, blitz, multumesc Amalia,Unchiu', Magic photo

    O surpriza placuta din partea amicilor Adina si Dan (pe langa faptul ca sunt 2 petrecareti  haiosi  au hobiuri interesante: stiu sa faca si poze si entertainment muzical)... si-au rearanjat siteul...apar si eu si Alex :))))...adevarul e ca a fost o NUNTA REUSITA (pe profilul nostru)...le multumesc si le doresc sa aiba mult mult de munca, pozat si cantat....http://blog.magicphoto.ro/?p=40   si http://www.magicphoto.ro/

      O luna lunga de noiembrie...am muncit...muncit.. muncit....si printre picaturi de soare (a fost o luna calduroasa) am avut intalniri frumoase cu cei dragi, seri cu joc (ne-am gasit un nou motiv de veselie si intalnire) cu Colonistii din Catan, momente de bucatarit (fac o paranteza "ar trebui sa imi numesc blogul "viata sub bec" fiindca surprind cam totul la lumina becului si a blitzului...asta e ..plec dimineata pe bezna, ma intorc seara...dupa amurg" si mai fac o paranteza la paranteza (ce nebunie frumoasa ar fi sa ai bani ... mai multi si timp liber...mai mult... sa bucataresti si apoi sa impartasesti toate astea cu prieteni, amici, familie, dusmani...pur si simplu sa fii darnic si bun, cu inima deschisa))... incerc oricum sa fiu mai OM...omenoasa...omenie...in general
     
        Povestesc despre acest joc, desi poate fi oricare altul, prin simplul fapt ca e motiv sa iesi din rutina zilnica, sa iti descretesti fruntea, sa bei un ceai cu prietenii sau chiar sa te enervezi si sa razi... sa uiti de munca, de facturi si rate, facand ceva haios si ieftin.
      Cu poze la bec, va povestesc despre preferatele lunii: varza a la Cluj si cremsnit...pe fiecare le-am facut de doua ori...plus reteta de cremsnit super inteligent...
   Si...deci..iata: varza mea a la Cluj facuta la Brasov, care a iesita asa buna din prima si am mai facut-o data, jumatate de luna am mancat numai varza...frumoasa inventie de sarmaluta dezbracata...
      Prima oara am mancat asa ceva la Cluj, la unchiul meu (priceput Unchiu' la bucatarit , la primit oaspeti, deosebit), mi-a povestit reteta, dar si pozele Amaliei, mi-au sarit in ochi... multumesc pentru frumoasa sursa de inspiratie http://amalia-mylife.blogspot.com/2008/09/varza-la-cluj.html
   Am purces la executat cu urmatoarele: o varza cam cat o minge de fotbal, 2 cepe cat 2 mingi de tenis,  800 g de carne de porc (tocata apoi acasa),  o cescuta de orez, o lingura de boia dulce, o cescuta cu amestec de rosii si ardei capia (facut de mine in aceasta toamna), doua linguri de untura, suc de rosii, felii de bacon  pentru decor si gust. 
   Precizez :))) e o mancare care produce multeeeee vase...
   - La robot am (a) taiat finut varza apoi am "masat-o" cu sare si am pus-o un pic la scazut, poate si calit

    - Tot la robot am tocat carnea, pe care am invitat-o intr-o tigaie, asteptata de untura, ceapa taiata finut, impreuna cu sare, piper, boia, amestecul meu de legume de toamna (rosii, ardei capia date la robot, fierte si apoi puse la congelator) si le-am acoperit ca capac(n-am vrut sa iasa uscate)
    - Intr-o ulcica am pus la fiert un pic de sare, orezul si cu aceeasi canita am adaugat trei masuri de apa.
    - Dupa ce a fiert orezul l-am adaugat peste carnea care fierbea, pentru un schimb de experienta si arome.

    
        Varza a scazut, carnea era aproape facuta, orezul gata umflat...m-am pus pe asamblat: intr-o tava un rand de varza, un rand de carne, un rand de varza, un rand de bacon...si neaparat stropit cu niste suc de rosii



     N-am acoperit cu nimic tava, desi am avut emotii ca nu cumva sa iasa prea uscata, focul la aragaz a fost la mic, s-au fiert, destins, copt, in tihna. Bine e de verificat din cand in cand, sa nu ramana de tot fara zeama.
.
     Si poza facuta la bec, in sectiune

         O mancare tare buna, in orice conditii, am servit-o cu mamaliguta, ardei iute, cu paine, fara paine, cu smantana, rece, calda, la pachet la munca, la pachet in vizita, la degustat, cu musafiri, fara musafiri, in caserola, pe farfurie sau ciupit din tava ;)..foarte buna, dar deocamdata facem o pauza pana la Sarbatori.
Multumesc din nou Unchiu' si Amalia...pentru initiere si sfaturi 



Un comentariu:

Amalia spunea...

Eeei ce bine arataa ! Felicitari pentru mancare si pentru blog , e tare dragut si vesel :).