sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Zi dulce si dulcegarii

In presa, la televizor, prin siteuri, oriunde informatia: zaharul este "otravitor"...faina alba la fel.
Nutritionisti, doctori moderni recomanda sa nu mai consumam zahar. Parerilor sunt impartite, unii indeamna catre inlocuitorii sintetici altii ii blameaza, altii recomada fructoza, indulcitorul natural din stevie sau sucanatul.

Am asteptat alta zi de salariu, odata cu asta un alt moment de desfatare prin magazinele naturiste.
Staauuuu, casc gura la rafturi si ma minunez cate stie omul asta sa mai inventeze: bere de ghimbir fara alcool (n-am rezistat...e foarte buna, as recomada sa se gaseasca in baruri), saculete cu nuci care se folosesc pentru spalat la masina, faini din toate neamurile de plante (numai sa stii ce sa faci cu ele). Oferta de produse ispititoare, dar maine e zi de rata si ma rezum: fructoza si indulcitor natural din stevie. Fructoza o folosesc la "dulcegarii" coapte, iar indulcitorul la ceai sau cafea.
Acest indulcitor nu este din stevie de'a noastra, buna de invelit sarmale.HYPER STEVIA REBAUDIANA din care se face extractul, se pare ca nu are contraindicatii (din cat m-am documentat eu, inca nu am gasit nimic)., este de 300 de ori mai dulce ca zaharul (la o cana de ceai imi este de ajuns sa pun trei picaturi)
Am auzit pe la birou ca va fi o prima de Craciun...iuhuuu...stiu cu ce incep sa imi aprovizionez cutia de cadouri de Craciun: sucanat-citez de pe blogul lui Cristian Margarit (ii urmaresc in fiecare zi sfaturile) "este simplul suc al trestiei de zahar, deshidratat. Deci este zahar, dar nerafinat, neprelucrat in nici un fel. Pastreaza toate celelalte ingrediente din sucul de trestie de zahar: vitamine, minerale, oligoelemente, fitonutrienti."
Prima dulcegarie cu fructoza:
FURSECURI CU CIOCOLATA.

Reteta am luat-o de la Antzuka- http://antzukastuff.blogspot.com/2009/04/fusecuri-cu-ciocolata.html
Urmaresc zi de zi ce bunatati fac doamnele, domnii ale caror bloguri le-am afisat la mine pe blog, sunt deosebite....m-as face casnica (dar cu bani) sa stau acasa si sa incerc retetele lor apetisante, interesante, unele adevarate provocari , pentru mine.
Revin la fursecuri (mi-au placut si mai fac) au un gust usor aspru, ca si cum ar avea nuci in compozitie, sunt hranitoare, satioase, sunt bune mancat la munca, cand nu ai timp sa stai la masa, dar iti "canta" stomacul de foame.
O alta incercare a fost un fel de cheescake...unul simplu si unul cu cacao...

Joaca mea in bucatarie a continuat in functie de "ideea pofticioasa", intr-o zi mi-am facut clatite (in reteta de baza am inlocuit faina alba cu cea integrala grau), in alta zi turtite cu mere.
O reteta simpla, o fac la ochi (ma cam grabesc mereu): curat 5 merisoare, le rad, le pun intr-un castron, adaug un ou, jumatate de cana de lapte, jumatate de lingurita de praf de copt, o lingura rasa de fructoza. Faina o adaug incet, in "ploaie" amestecand, pana imi iese un aluat un pic mai gros decat cel de clatite. Iau cu lingura din compozitie si o adaug in tigaia teflonata incinsa.
Din nou o greseala, "omul din greseli invata": ultima oara cand am facut placintele, eram in mare graba cu multe treaburi de terminat.Fac pe desteapta si zic ca le pacalesc daca pun turtitele, nu la prajit in tigaie, ci la copt in cuptor. Imi propun sa "scap usor" si pun o coala de copt in tava, asez gramajoarele, le bag in cuptorul incins. De data asta m-au pacalit ele pe mine, pana s-au copt a iesit umezeala din mere si s-au lipit de hartie ...ei nu strica putina celuloza ( haha, glumesc), am gasit o miscare ingenioasa din paleta si le-am scos usor. La gust au fost foarte bune, au iesit si la aspect, nici n-ai fi zis ca am pecit-o din nou:

Niciun comentariu: