miercuri, 25 noiembrie 2009

Povestea "painii din trei incercari"

Mi-am propus...nu mai cumpar paine de la magazin, brutarie, mai bine o fac eu acasa, macar stiu ce pun in ea. Am dat un search si am gasit o reteta apropiata de ultimele mele tendinte culinare: Paine integrala-reteta am luat-o de aici...gata mi-am zis pe asta o incerc. Am asteptat cateva zile pana la salariu curioasa, incantata, nerabdatoare. Intru in primul magazin naturist care mi-a iesit in cale de unde mi-am luat: faina integrala de secara, otet de mere, fructoza, taratze, cereale de ovaz...mi-am cam facut de cap, dar am zis ca merit si eu dupa atata munca sa ma aprovizionez cu ce imi place.
Ajung acasa, ma apuc de preparatiune, conform instructiunilor din reteta de pe site.
Arata minunat,cuptorul preincalzit...toate bune si frumoase,

o las la copt,nimic suspect....trece timpul de coacere o scot, arata bine n'am ce comenta. Am lasat-o putin la racit, foarte putin fiind ca era mare curiozitatea,
tai o felie dar painea mea avea miezul umed, cu aspect necopt...Pacat, imi zic hai sa o mai pun in cuptor, poate se mai usuca. Da, coaja s-a intarit ca piatra, miezul tot umezit...asta e nu mi-a iesit de prima oara.
Astept o saptamana, imi adun fortele si bunele intentii, ma pun iar pe facut paine care imi iese la fel de nereusita ca prima. M-am cam infuriat, dar asta e, m-am gandit sa apelez la search-ul de pe net de unde aflu ca nu e bine sa coci doar cu faina integrala de secara findca ingreuneaza aluatul.
Concluzia mea este ca trebuie sa citesc mai cu atentie retetele...in cea de paine scria clar ca se foloseste faina integrala de grau.
A treia incercare: am plecat sa ma aprovizionez, am folosit aceeasi reteta dar cu faina integrala de grau si a iesit o paine gustoasa.

Niciun comentariu: